26 januari 2011

Den där om att åka till Dublin i tweed

Jag kommer in på hennes finkontor: stora fönster, målat glas säger oj! för mitt eget kontor är litet, kanske en tredjedel av hennes. På mitt står det lagböcker och pärmar överallt, ingen skön vilostol, ingen plats för medicinförråd.

Vi ringer upp kompis tre och sätter på högtalartelefon. Mina hjärtan. Mina hjärtan! Så bokar vi en resa till Dublin, bara vi tre (fast att vi egentligen skulle ha varit fem). Tjejresa är den bästa resan! Vi skojar om att vi ska gå klädda i tweed och gubbkeps, bara dricka öl och gå armkrok. Jag vill ha stor slokhatt och bara vara klädd i grönt. Grön tweed.

Så juni, kom fort, kom fort för nu har jag bokat resa!

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Visst går tiden helt bedrövligt långsamt när man väntar på den där resan?

It´s all about me sa...

Åh så skoj! Jag fick en resa till Irland i 30års-present av M, så vi tänkte åka i vår!

Limpy sa...

Jag ska åka till Cork på söndag.. imorgon menar jag. Men jag ska bara jobba, men jag ska nog ta på mig lite grön tweed så att det blir lite roligare.