20 januari 2011

Den där om att tjoffa på med tjärlek

När jag hade skrivit att Stambytes förälskelse var en av de största som hade hänt i min lilla bloggvärld så funderade jag lite. Vad de andra stora händelserna bestod av. Och det här blir kanske lite internt (det här är typ som en favorit dramaserie där folk dör och återuppstår och blir kära i sin bror, fast mindre dramatiskt), men här är mina topp sedan jag började blogga 2005.

Å gör slut med sin kille och flyttar till Stockholm.

Världens bästa flickvän gifter sig.

LSM slutar blogga.

LSM och Paris/Elin.

Elin och Gustav.

Maria tar med oss in under sin förlossning.

Ania flyttar till Spanien.

Christina gifter sig.

Emma köper lägenhet.

Inte skyldig får för sig att flytta till Underlandet på måndagen och på lördagen åker hon. Typ.

Liftaren flyttar till NZ (och blir senare gravid).

Underlandet och O.

Debbie bestämmer sig för att bli gravid.

Ja, man kan säga att jag är i en viss ålder. Allt handlar ju bara om kärlek, bröllop och barn. Det finns massor av andra händelser. Men de orkar jag inte leta fram för mina nya arbetsuppgifter gör att jag är helt yr i skallen och idag fick jag avbryta ett ansvarsbråk mellan tre kollegor och jag borde ha löst deras konflikt, men istället röt jag till att de fick lösa det själva. Ansvar: kul. Men jobbigt.

10 kommentarer:

Å sa...

Vet inte vad jag ska säga. Att jag blir rörd räcker inte riktigt... Kanske att det var det viktigaste beslutet jag har fattat i hela mitt liv, och att det värmer att det berörde även dig? Hur som helst, tack!

Jenny sa...

Såklart, det var... du vet. Jag hade gått genom nästan samma sak tidigare.

LSM sa...

Mycket ärad över att finnas med två (2!) gånger på listan.

Nu ska jag läsa tokgamla inlägg om mig och Paris och skrocka sentimentalt tror jag.

Underlandet sa...

Älskar den här listan! Älskar att jag får vara med.

inte skyldig sa...

Jaa! Jättefint! Ba woooh I made the list. Allt det andra är förstås också himla fint. Jenny mkt fin.

inte skyldig sa...

Jaa! Jättefint! Ba woooh I made the list. Allt det andra är förstås också himla fint. Jenny mkt fin.

inte skyldig sa...

Oj.

christina sa...

<3

Världens Bästa Flickvän sa...

Tack, fina Jenny! Vilka härliga inlägg jag fick läsa. Puss till dig.

LSM: jag kan inte läsa resten av din blogg
(jag tänkte också tokläsa om dig och Paris!!) - kan jag få en inbjudan? Tack snälla. Min mail: varldensbastaflickvan@gmail.com. Om du ser det här...?

Världens Bästa Flickvän sa...

LSM: Glöm allt jag någonsin sagt. Vet inte vad jag babblade om, man kan ju läsa resten alldeles fint.

Jag minns det som att jag hamnade på två av dina bloggar - varav den ena var låst? - men jag mindes uppenbarligen fel.

Tack för läsning!