13 januari 2011

Den där om killar och lägenheter - same, same...

Jag kvittrar ner till tunnelbanan, lägenheten är vår, vår, vår! Inget nytt bud har kommit på flera timmar. Okej, motorvägen ligger lite nära, men vi kommer bo högst upp och jag kommer vara som en fågel där uppe: pickhjärta och vingarna över allt som är viktigt. På en vägg ska jag ha alla mina böcker, de finaste (svåraste) längst fram, Emma Hamberg slängs.

Sätter mig på tunnelbanan. Har fått ett nytt sms. Någon har höjt med femtihusen och kvitter övergår till mutter. Mutter, mutter. Och jag kommer på att mina lägenheter är som mina killar var förr – jag är ganska noga med vilka jag gillar, men de jag gillar blir jag nästan besatt av. Min mamma tycker att jag är för petig. Med lägenheterna. Jag säger det var inget fint hallgolv! Hon svarar vad gör det?Man kan ju inte bo i en lägenhet med fult hallgolv, det fattar alla utom min mamma. Jag flyttar in i tanken som jag blev ihop. Intensivt. Vet var jag ska ställa mina pelagonier på samma sätt som jag visste vad jag skulle spela för låtar för honom. Jag är överlycklig och rädd på samma gång. Jag blundar, hoppar och hoppas att någon ska fånga mig. Sen glider vi ifrån varandra, eller han visar sig vara otrogen/ett psyko ungefär i samma hast som mäklaren ringer och säger att lägenheten inte är vår.

På samma sätt blir jag jätteförvånad, har lagt alla mina ägg i samma korg, för att senare på kvällen ha muttrat klart, kittlar Stolte mannen och klickar upp hemnet. Lägger armen runt honom och säger hörru knarkarn, ska vi hitta den där lägenheten nu, eller?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men ett hallgolv kan du ju byta ut! Det är ju det som är vitsen med en bostadsrätt, att du kan förändra den, helt efter egen smak :D.

Läget o planlösningen är det allra viktigaste. Resten är yttre kosmetika som man själv kan fixa till ;).

/Anna

Underlandet sa...

Åh, vad frustrerande! Men snartsnart dyker den upp, den där lägenheten som är ER.

Herreminje sa...

Ja. Herreminje. Kräsen värre

Anonym sa...

Har ett klockrent tips till er Jenny. Inga fula hallgolv eller nåt! Dock att... ja... du får se.

http://w4.objektdata.se/pregen/241/OBJ12403_1096890241/bildlista.htm?firmanr=12403&id=1096890241&pregen=1&GID=OBJ12403_1096890241

Inte skyldig sa...

Åh snart får du din lägenhet! Jag följer med spänning här från andra sidan jorden. Och haha, den där länken ovan - helt sjuk ju. Vem vill bo så? Och vad mkt jobb de måste ha lagt ner på den. Galet.

Jenny sa...

Kulturi: Åh, den där lägenheten, ja. Jag skickade den till Stolte mannen för några dagar sen. Den är fin den. En riktig skatt!