11 november 2010

Den där om day 04 – What you ate today

I går: Jag svär samtidigt som jag öppnar köksskåp, kylskåp och frys. Djävlaskithelvete! Det finns ingen djävla mat i hela lägenheten. Jag måste gå till ICA. Att gå till ICA när jag är hungrig är bland det värsta jag vet. Det är då jag äter smörgås och ljuger för min man när han ringer och undrar vad jag ätit.

Morgon: te, te, te: lite för att jag fryser, lite för att jag håller på att somna. Smörgås med keso och avokado.

Jag är ensam hemma, Stolte mannen är inte hemma och kan inte laga mat till mig. Stolte mannen lagar mat till mig varje dag när han är hemma. Han är den enda jag vet som älskar att laga vardagsmat varje dag, varje vardag. Jag älskar att han älskar det, för annars hade jag ätit smörgås och tacoskal varje dag, som när jag flyttade hemifrån.

Lunch: matlådan som jag faktiskt orkade laga igår. Torsk (åh, ångesten! Vilken fisk får man äta egentligen? Var ska de ha bott?), sparris, spenat och tomat.

Muttrar iväg till ICA och köper fisk. Jag älskar fisk. Stolte mannen gör aldrig fisk till mig. Så här gör vi:
han: vad vill du ha?
jag: fisk!
han: vad för fisk?
jag: fiskgratäng!
han: det får du inte!
ungefär varje dag. Jag brukar inte få fisk, för han tycker att det är tråkigt att göra fisk varje dag. Jag ställer in allt i ugnen, för det är fan skönt. Fisk i ugn: så himla fint. I folie.

Sen: fem miniapelsiner (jag vet aldrig vad det är, har hört att vi i Sverige inte längre får clementiner), te för jag fryser igen, ett päron.

I dag: Kommer hem efter jobbe och bara kuuuuurrrrrrrrr! Och på vägen hem tänkte jag på att handla mat, men jag var kissnödig och är förvirrad, så först gick jag till en adress som vi bodde på för två år sedan, sen blev jag ledsen för att jag har trettioårsdemens, så då gick jag hem.

Kvällsmat: knäcke med hål. Och ingen matlåda till i morgon.

6 kommentarer:

Bitter sa...

Åh, jag med! Brukar också ljuga för min man när jag bara ätit mackor till middag. Han blir så upprörd annars.

emster sa...

JAG ÄSLKAR HEMLAGAD FISKGRATÄNG! När jag var gravid gjorde min man det när jag bad om det. Innan det typ ALDRIG! Åhhhh, nu blev jag sugen på fiskgratäng!

Jenny sa...

Jag ska fan göra fiskgratäng i helgen, när jag är själv!

emster sa...

Jenny! Min man imorse: SKA VI GÖRA FISKGRATÄNG IKVÄLL!

Det är det de kallar KARMA!

Lisa sa...

Jenny! Jag gör fiskgratäng till dig. Komsi, komsi till Lund!

Ps Torsk är grönlistat igen. Ål is da big no-no.

<3
Dr Lisa (numera lyxhora på en vårdcentral inte så nära dig)

Maruschka sa...

Men stackars dig...Jag älskar t o m fiskbullar, DET kan du köpa på Ica och värma i form i ugnen med goa grönsaker om du vill?...*kram och trevlig helg*