16 november 2010

Den där om överraskningskväll akt II - när kvinnan kommit hem efter att inte ha köpt leopardkappan

Jag sitter i sängen under två täcken när han kommer hem, med rödgråtna ögon; jag, inte han alltså. Han skriker kvinna, kom hit och ge din karl en kyss! och jag piper att det är för kallt, han får komma dit jag är istället.

Han har ett stort paket i famnen och fortsättningsskriker blunda! jag blundar men kikar lite ändå: sån är jag, kan inte låta bli. Sen kommer han in och men kvinna, gråter du? och kvinnan: ja, jag såg på dokumentär och det handlade om en orangutang och... skrynklar munnen sådär fult som när jag försöker hindra flodgråt. Han var sjuk!

Han kramar sin kvinna och ber mig lova att inte titta på paketen och jag tårfylldsnickar. Han går ut ur lägenheten och jag håller så klart inte mitt löfte: springer runt i hela lilla lägenheten och letar, men jag hittar den inte. Det är konstigt: stort paket i vår lilla lägenhet borde finnas och hittas och låta sig klämmas på.

Han kommer tillbaka: här var det mat! han har handlat min favorit: dåligt samvetesstorräkor i starksås med extra soja on the side. Jag iiiihhhhh!ar och sen är det överraskningskväll hela kvällen:
varmfilt (stora paketet visade sig vara i städskåpet) som är röd
makarons, för det har jag aldrig ätit, i färgkombination rosa gul svart
glöggte
efterrätt som jag inte orkar äta
kostymdrama med bra betyg på imdb. Jag tycker att den är dålig, karln tror att den är ironisk.

Jag somnar herre Gud! klockan är redan tolv! bredvid karl. Världens finaste karl som får busögon lagom tills herre Gud! klockan är redan elva! viskar: ska vi inte se när Felix Herngren svimmar? jag buttrar: nej, jag måste sova! men tittar ändå med två hela ögon. Felix svimmar och får rida häst, fast i omvänd ordning och inte samtidigt. Somnar sen med två stängda ögon bredvid mitt livs kärlek, lovar nästa måndag, då är det din överraskingskväll!

4 kommentarer:

inte skyldig sa...

så kärt!

Jenny sa...

Jamen kärt är PRECIS vad det är!

bubbelbubbel sa...

Åh! Vi har också börjat ha bra-måndagar med mat och ibland vin. Fast igår hade han köpt en överraskning bara till sig som han lekte med (en ipad). Men det gjorde inget, för han var så glad.

Hanna sa...

Jag tycker det här låter faaaantastiskt!