20 november 2010

Den där om day 13 – This week

Bra vecka. Bravecka. Grå vecka. Jag fattar inte hur jag ska överleva med så här lite solljus säger jag till Stolte mannen och han tittar på mig och nickar. Förstår. Jag klarar ju av det varje år, jag överlever, men lever jag?

Barnvecka. Det har pratas så himla mycket barn. Inte med folk som har barn utan att jag och Stolte mannen borde skaffa barn. Det har pratats så mycket att jag nästan ibland trott att vi höll på att försöka och att jag redan var gravid. Var tvungen att stanna upp och nej, det är jag ju inte. Vi har inga planer.

Tröttvecka. Jag är helt apatisk. Kommer hem från jobb och övertid och träning och orkar inte. Jag lägger mig i sängen och tittar på program om apor och blicken går i kors och i en halvtimme försöker jag resa mig upp och gå och borsta tänderna.

Gladvecka. Stolte mannen kör överraskningskväll på måndagen och jag blir fnittrig i magen. En av mina bästa vänner kommer och hälsar på från Göteborg och jag springer i små ringar för att jag inte kan sitta still.

Träningsvecka. Jag tränar tre dagar på raken och en kollega utmanar mig i plankan på jobbe och när jag står i plankan på jobbe så darrar mina armar och vill inte vara med medan hjärnan uppmanar kroppen att kämpa vidare.

Smutsvecka. Jag har städat lördagen veckan innan men det blir stökigt direkt. Vi bor för litet, var sak har inte sin plats, eller kanske hellre: vi har för mycket grejer. Jag tränar kommer hem apatisk och orkar inte duscha. Stolte mannen säger du behöver inte duscha för min skull. Du kan ligga bredvid mig het och fuktig och jag kan kalla dig lilla smutsig. Jag kryper ut i duschen och sittduschar.

Vardagsvecka. Stolte mannen gör falukorv och stuvade makaroner till mig för att jag ber om det och jag glufgluf, så djävla gott! medan han tittar på mig med avsmak och gillar du det? van vid att laga lyxigare mat till mig, vill att jag inte ska få vardag, utan lite mer tjusigt.

Vanligvecka. Ja, den här har varit ganska vanlig. Ungefär som det brukar.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag gillar din vecka, ändå. :)

Jenny sa...

Min vecka var fin när man tänker efter. Svårt att fatta när man är mitt i den, bara.