27 november 2010

Den där om day 20 – This month

Vi kommer hem från USA till Sveriges tråkigaste månad, jag tittar på vårt köksgolf, suckar och säger till Stolte mannen att det fan är hans tur att tvätta det. Sen bestämmer vi i all hast att hela november ska vara alkoholfri samt restaurangbesöksfri. Rening. Men det blir bara tråkigt.

Jag sitter med vänner och tittar på när de dricker vin, får lukta lite, och sugrörssuger själv på en sur djävla drink utan alkohol. Jag får enormt mycket glidningar om barn i magen. Vi ligger hemma på lördagarna och slötittar på film, längtar ut.

Så kommer Onsdagen. Onsdagen med stort O, när vi får lönelöfte och Stolte mannen säger att nu skiter vi fan i det här, nu blir det champagne. Jag kommer hem på kvällen, hånglar i hallen och istället för champagne dricker jag en mugg glögg och blir kalas.

Men golvet är fortfarande otvättat.

Inga kommentarer: