26 november 2010

Den där om day 19 – Something you regret

Sällar mig i ledet och blir förutsägbar: jag ångrar inget stort, jag ångrar bara saker jag inte gjort, inte saker jag gjort. För några år sedan kunde jag ha skrivit att jag ångrar sättet jag och M gjorde slut, men nu några år senare så var det inte så slarvigt och inte speciellt kladdigt. Jag höll mig ren och bestämd och halkade varken bakåt, tillbaka eller av banan. Det är en av mina största sorger och bland det jobbigaste jag gjort, att slå sönder hela mitt liv och hans liv, men herre Gud, jag kunde inte bo kvar i den lilla värld vi skapat.

Jag ångrar att jag inte tjatade mer på min familj om att vi skulle besöka Jerusalem när vi ändå var i Israel.
Jag ångrar varje vinter att jag inte köpt varmare skor.
Jag ångrar lite att jag tackade nej till ett jobb för ungefär ett år sedan.
Jag ångrar varje sommar att jag inte tränat mer på våren.

Annars.


Inga kommentarer: