29 december 2010

Den där om att nästa jul är det fan han som ska ramla!

På julafton skulle Stolte mannen tvunget ut och åka längdskidor. Jag sa nej först, men sen sa jag okej. Jag gillar inte att göra saker jag är dålig på och jag är inte så duktig på att åka längdskidor (fast bättre än min man). Jag har typ bara åkt två gånger och försöker göra som de gör på tv, men stavarna är för långa så jag hinner liksom inte med min egen kropp. Fast jag kan svänga i nedförsbacke.
Jag körde snabbare än Stolte mannen och var mycket stolt över detta tills han lurade ut mig i skogen. I skogen var det en halvmeter snö och det gick inte alls att åka. Ute i skogen ramlade jag min första rammelgång. Stolte mannen passade såklart på att ta kort medan jag låg där och funderade över livet, så nu har vi ett kort på när han ser ut som en norrman som står på skidorna och ett där jag ligger i snön. Och alla tror att det är jag som åker långsammast och trillar hela tiden.