12 december 2010

Den där om hur jag hamnade i Stockholm

Hur hamnade du i Sthlm?
- Hanna

Jag flyttade från mitt lilla samhälle så fort jag bara kunde. När jag var nitton kollade jag åt väster, sen flyttade jag till London, från London till Spanien, från Spanien hem för att gå folkhögskola, från folkhögskola till universitet där jag fick frågan hur många gånger som helst varför jag inte pluggade i Lund, för att jag kom därifrån. Dum fråga när man pluggade någon annanstans för att komma bort.

Jag flyttade till Stockholm med mitt ex första gången sommaren 2003, eftersom han var härifrån. Flyttade sen hit igen när det tagit slut med exet och jag läste en termin här på universitetet och bodde då med en av mina bästa kompisar som även var mitt exs tvillingsyster. Ungefär här började jag skriva den här bloggen. Sen pluggade jag klart i Studentstaden och när jag var klar där stod min säng kvar hos min kompis, så jag tror inte ens jag funderade på var jag skulle flytta, faktiskt.

Idag kan jag inte tänka mig att bo någon annanstans än i Stockholm, om jag måste bo i Sverige. Just nu.

Inga kommentarer: