13 december 2010

Den där om lägenhetlägenhetlägenhetlägenhet

Vad som rör sig i mitt huvud just nu: lägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhetlägenhet. Vi trodde att budningen skulle komma igång idag, men icke.

I natt drömde jag att jag packade in i den. Bland annat min pappa, som jag tydligen packat ner i små papperspåsar. Allstå obs att han inte var yxad i små äckliga bitar som man inte ens vill tänka på, utan han var mer små typdockor, i olika kläder.

Alltså obs igen: min pappa ska inte få bo med oss. Inte ens om han vill.

1 kommentar:

Per sa...

Åh, vad många gånger jag låg vaken på söndagskvällarna när jag letade efter min första lägenhet. Planerade, byggde om, målade och flyttade in.

För att sedan bli knäckt måndag eller tisdag.

Det jobbiga är att detta sedan händer gång på gång, varje vecka. Det bra är att varje vecka kommer nya lägenheter, tom sådana som är bättre. Och så plötsligt kommer det en lägenhet med en charm som andra inte ser... Pang! Och så är man lägenhetsinnehavare.