19 december 2010

Den där om gamla kärlekar

Hur är din kontakt med M nu? Det står ju under "huvudpersonerna" att ni inte har kontakt sedan juli -07, men jag minns mig ha läst ett blogginlägg om att ni träffats igen, eller pratat över msn. Skäms lite över den frågan, men är nyfiken...
- Världens bästa flickvän

Äh, skäms inte, det är inte någon fara alls.

Vi har inte kontakt. Sist vi hade kontakt var över msn, i slutet av sommaren, efter att jag hade gift mig.

Vi hade inte kontakt på väldigt länge, han bröt helt med mig och när jag frågade honom om det så verkade han inte vilja prata om det, så jag vet inte vad som hände. Sen tog han upp kontakten igen när han hade skaffat barn och de funderade att flytta från stan. Genom msn. Jag satt på jobbe och blev lite chockad och ganska arg. Sen brydde jag mig inte, jag har inga känslor kvar, han hade lika gärna kunnat vara någon jag kände när jag pluggade. Väldigt konstig känsla för någon jag älskade och var ihop med, men det blev en axelryckning för mig. Jag var inte nyfiken alls.

Jag vet inte. Vill han prata då och då över msn är det väl okej. Jag kanske kommer att ha behov av det någon dag, men nu är det bara... över.

1 kommentar:

Världens Bästa Flickvän sa...

(Tack för det. Men du vet. Känner sig lite som en skvallertant.)

Och jag kan förstå dig helt. Tänkte att det nog var så, eftersom du inte nämnt honom sedan dess. Och det låter som att det är fint hur det än blir. Skönt!