12 december 2010

Den där om svar på frågor del ett - vad jag ser på televisionsapparaten

Hanna undrar vad jag helst ser på tv.

Jag skulle verkligen, verkligen vilja vara intresserad av tv och sådär. Men jag kollar inte. Inte alls. Nästan. Jag tror att det har att göra med att jag kollade skitmycket på tv typ 2003, så mycket att mitt ex tyckte att han blev försummad och jag började fundera på vad jag egentligen sysslade med. Så mellan typ 2004 – 2010 ägde jag inte någon tv alls, tjoffade ut den till min vän/granne.

Kollar inte ens på serier. Eller jo, ibland får jag tokfnatt på en serie (väldigt sällan dock) och sträckkollar. Sist var Rebecca och Fionagrejen, innan det the L-word, men det var några år sedan. Och Lost (två första säsongerna) kollade jag på med ljudet av, för att jag tyckte att det var så läskigt.Vill kunna följa serier så jag hänger med i snacket på jobbe, men jag tycker oftast att det är skittråkigt.

Ibland kollar jag dock på nyheter eller naturfilmer. Det låter pretto och gubbigt, men det är så det är. Skulle vilja följa Top Model, för det är gött för hjärnan när den vill koppla av, men min dator blir bara varm och stänger av sig själv.

Så nä, inte mycket tv. Fast i veckan såg jag Efterlyst och höll på att gråta mig en liten pool att simma i.

Inga kommentarer: