23 december 2010

Den där om konfilkter

När du och Stolte mannen har en dalperiod - hur hanterar ni det; strategier eller allmänna överlevnadstips?
- Jannicke

Sista frågan! Tusen, tusen tack till alla som frågade, det här var över alla förväntningar! Inte skyldig mailade till och med mig på Facebook och frågade om jag inte var glad. Det är jag.

Vi har inte så ofta dalperioder. Vi har haft en jobbig period för ett och halvt år sedan, ungefär. Vi bråkade lite, han festade för mycket och jag funderade på hur tusan vi skulle lösa det. Men obs då att både jag och Stolte mannen inte är särskilt konfliktiga av oss. Med M bråkade jag mycket mer, för att han ville det. Jag tyckte mest det var jobbigt. Mina vänner tycker att jag ibland är för positiv och borde vara arg oftare.

Jag tror att man får komma fram till ett sätt som fungerar för en, hur man bråkar bäst och om det är värt det. Så här: kommer han att börja diska om jag skriker på honom? Nej? Nä, då kanske jag inte ska göra det. Det är inte värt det och jag kanske måste välja mina strider. Sen är det ganska lätt att komma in i gamla jobbiga hjulspår: börjar man skrika är det svårt att sluta.

Jag tror inte att jag är rätt person att svara på frågan. Tyvärr. För jag vet inte.

2 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Förlåt att jag inte hann ställa några frågor. Jag som LOVAT.

Colombialiv sa...

Vad klok du är!