22 december 2010

Den där om politik och hemligheter

Vad handlar inläggen om som du då och då vill skriva men inte känner passar in (eller vågar publicera) på bloggen?
- Jannicke

Politik. Jag är statsvetare/jobbar med arbetsmarknadspolitik, men skriver inte särskilt mycket om det. Med Stolte mannen och med mina vänner har jag alltid pratat väldigt mycket politik. Min pappa har tränat mig hela mitt liv vid köksbordet genom att komma med helt galna åsikter för att öva mig i hårdhudhet, även om han inte alls tyckte som han påstod. Sen satt jag och skrek och han skrattade. Den bästa lärare man hade kunnat tänka sig.

Jag har valt att inte skriva om politik för att det här är inte rätt forum för mig att göra det. Ibland slinker dock något genom.

Sen väljer jag att inte skriva vissa saker om mina vänner eller om Stolte mannens vänner, det är inte något som hör hemma här.

Inga kommentarer: