21 december 2010

Den där om att träffa sin man

Jag undrar hur du träffade din man? Var det i den där studentstaden? Jag har ju läst det någonstans, tror jag, men vet egentligen inte.
- Emma B

Jag och Stolte mannen lärde känna varandra 2003 när vi började i samma klass på universitetet. Han tyckte att jag var skittråkig (jag var tillsammans med M) och jag tyckte att han var arrogant. Sen flyttade jag till Stockholm och sen till Mexiko och när jag kom tillbaka till Studentstaden för att läsa den sista obligatoriska terminen där så klev han in på uppropet, och liksom lyste, för terminen och jag tänkte att jaha, är det honom jag ska gifta mig med? Sen gick det sju månader när jag försökte få honom att fatta att vi skulle vara ihop. Sen blev vi ihop, åkte till Italien på kärleksresa och sen gick det tre år och vi gifte oss.

Maj 2007 finns han med till exempel här.

Inga kommentarer: