22 december 2010

Den där om att om ingen ger mig ett nytt jobb snart så får jag väl bli gravid istället!

Jag somnar illamående och vaknar likadant. Borrar ner huvudet i kudden och slänger en arm över Stolte mannen. Vaknar igen klockan halv tolv och lägenheten är tom. Jag är sjukanmäld och irriterad. Törstig men illamående. Tar på mig mina vinterskor och skiter i att kamma min lugg och går och handlar juice, blir irriterad på alla pensionärer som går skitlångsamt överallt. Ståstampar i kön till postinlämningen. Gäspar. Får sms om att våra bröllopskort äntligen kommit och stamparkö igen.

Går hem och kollar spegel. Jag ser inte riktigt kry ut. Min lugg ligger fel. Och i min e-postinkorg ligger ännu ett mail om jobb jag inte fått och jag suckar och undrar varför man måste ha doktorerat för att få välfärdshandlägga. Har fått ny tjänst på jobbet, en tillfällig, som jag tjatat till mig, men dagen efter kom ett mail om att företaget inte har "så mycket pengar" till vårens löneförhandlingar.

Inga kommentarer: