22 juni 2006

Den där om att jag inte är bitter. Inte det minsta.

Jag ska jobba på midsommar. Jag får inte åka iväg till något land, eller till något Öland, eller till någon ö utanför Småland eller fira med mina kompisar som alla andra. Jag får tjäna 250 kronor i timmen istället och ha lattjo i Mexiko senare. Åka till nån djälva Inkastaty och få värmeslag.

Dagen efter midsommar, som de lämpligt nog döpt till midsommardagen, är jag reserv. Reserv på jobbet på midsommardagen är lika med jobb (som också är lika med 250 kronor i timmen). Folk kommer ringa in och säga att jo sen tog jag en nubbe till, fast jag visste att jag inte borde, och plötsligt blev min bordsherre sådjävlasnygg, så efter att jag spytt på grannens rosor så följde jag med honom hem. Nu har vi haft sex hela natten och ärligt talat så orkar jag inte jobba idag och nu ska vi ha lite mer sex, men du kanske kan ringa in Jenny istället...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Så sant, så sant! Jag får drömma om aztekerna under tiden.

Anonym sa...

Inka!? Maya, kära statsvetaren!

Jenny sa...

Slynas: jamen sedär! Sån tur att jag ska över och lära mig allt sånt. Och sån tur att jag inte är statsvetare än.

trasselfia sa...

du är inte ensam, samma här.
hoppas jag öppnar själv imorgon så jag slipper tänka på att någon ser hur otroligt inkompetent jag kommer vara.

Jenny sa...

Trasselfia: Jag är ledig idag! Jag får betalt för att sola på balkongen. Hur bäst som helst.