06 juni 2006

Den där om S

Jag älskar S.
S är en sådan man älskar.

Hon var svår som tusan i början och jag fick kämpa som en liten kalv för att hon skulle tycka om mig (var var för kattsingen ihop med hennes tvinllingbror, hon skulle tycka om mig), men sen föll hon som en fura. Nu är hon en av mina bästa vänner och jag älskar det.

S och jag är väldigt olika. Jag brukar säga att hon är den kompis jag har som är mest olik mig. Egentligen skulle en kombination av oss inte vara lika med sant.

Hon är en av de få vänner som vågar bli sur på mig och säga till mig att jag är dum i huvudet. Hon suckar och pustar och tittar argt på mig när jag rör till det för henne. Hon säger "Men Jenny!" med sur röst och jag krymper ihop där jag står. Hon är mycket, mycket längre än mig och skulle kunna brotta ner mig på tre röda. Hon låter alltid när vi tittar på film och lurar med mig på konstiga saker, där hon utmanar mig att hoppa från den högsta klippan.

Ingen bryr sig som hon gör. Hon kan lyssna i timmar. Jag får älta. Jag får tjata och gnata och lägga mitt huvud i hennes knä. Hon får se mig gråta. Det känns naturligt. Hon är naturlig. Hon och M är nog de enda jag kan gråta med och för. Hon är vacker. Hon är så djävla vacker. Hon tycker och tänker rätt och är inte politiskt korrekt. Hon är nyfiken och kan äta en godispåse snabbare än någon jag vet. Hon är vig och smart och snabb och stark och jag känner mig som tryggast med henne.

Igår satt vi och pluggade åtta timmar i sträck. Mitt i allt råkade jag sätta på Bonnie Tylers "total eclipse of the heart" fyra gånger på raken. Jag har inte hört någon sjunga med så stor inlevelse som då.

And I need you now tonight
And I need you more than ever
And if you'll only hold me tight
We'll be holding on forever
And we'll only be making it right
Cause we'll never be wrong together
We can take it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all of the time
I don't know what to do and
I'm always in the dark
We're living in a powder keg and giving off sparks
I really need you tonight
Forever's gonna start tonight
Forever's gonna start tonight

Och hon läser inte det här.
Hon läser inte för att hon gör inte sånt.
Läser för att jag ska bli glad.
Det är därför jag är kär i henne.

3 kommentarer:

Antira sa...

Jag förstår precis vad du menar. Jag är också kär, i G. Underbar människa och underbar vän. Mer kärlek till människorna.

Anonym sa...

Det är exakt sådär det skall vara med kompisar ju...kan bara tacka min lykliga stjärna att jag har många av dem...
Trevlig sida för övrigt, du skriver attans bra!

Anonym sa...

JAg använde "Forevers gonna start tonight" som raggreplik en gång till Shane, det blev en natt. Men ingen är perfekt!