24 juni 2006

Den där om att vi har lite att lära av Tyskland

Jag som tyckte att det var kul att kolla på schlager med C. Då hade jag inte kollat på fotboll med henne.

Vi låg tre i hennes säng och tittade på hennes pyttetv och jag var bakis och yr och jag fick förklara offside för henne och kände mig stolt när hon förstod. Allt gick bra och jag lärde henne att man måste svära när det går dåligt för Sverige och skriksvära när Tyskland gör mål. Sen förklarade jag vem alla spelarna var och vem man ska tycka bra om. Hon tyckte inte det var så konstigt att Sverige spelade så dåligt, eftersom det är så mycket snö i Sverige på vintern, då kan vi ju inte träna fotboll och jag berättade för henne att de flesta spelarna faktiskt spelar i utländska klubbar. Hon lärde sig. Hon var min lilla gräshoppa. Då säger hon det. Lilla, söta C.

"Men alltså... är detta Sveriges landslag, eller?"

och

"Tyskland har en bra taktik, att göra två mål i början sådär, när ingen var beredd på det. Det borde Sverige också tänkt på!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

*garv* Någon som ligger på min nivår när det kommer till bollkickandet!

jimmyroq sa...

Det är inte bara jag alltså. Vi lyssnade på en mobiltelefons högtalare utomhus. När alla skrek JAAAAA så var det visst Tyskland som gjorde mål...så går det när man inte hör så noga.

Det viktigaste är ju inte att vinna, utan att delta...

Jenny sa...

Jimmy: Det viktigaste är inte att delta, utan att vinna.