22 juni 2006

Den där om vad som kan gå fel när jag ska flytta till Mexiko

Mina vitaminer och mediciner misstas för knark och jag måste spendera trettiosex år i fängelse, till tjock-Miguels stora förtjusning, samt jobba på tvätten under alla åren. Jag kommer att vara sextiotvå år när jag kommer ut och hinner precis bli klar med min utbildning tills jag blir pensionär.

Jag missar mitt byte i New York och blir som den där Viktor Navorski när jag försöker övertyga alla om att Sverige faktiskt är ett land som finns och till slut blir jag skickad till Schweiz, där jag får leva tills jag är sextiotvå med bergsgetter, klockor och choklad. I filmen om mitt liv spelar Tom Hanks huvudrollen.

Jag glömmer bort min spanska och min engelska och kommer bara ihåg frasen "hasta la vista, baby!" och folk blir sura på mig för att de tror att jag är en hemlig spion från USA och de spärrar in mig i fängelse, till tjock-Miguels stora förtjusning, där jag får jobba med att plocka bommul medan damm ryker längs vägen och sådana där tjurhuvudsskelett ligger här och var.

Jag sätter mig på fel plan och märker inte detta förrän jag är framme och har hamnat i Hajarin, Jemen. I Jemen måste man bära burka och vara gift. Detta har/är inte jag, vilket leder till att jag blir stenad på den offentliga fotbollsplanen. I Jemen har de inte fotbolls-VM.

Jag får tvångstankar och måstemåste packa ner 52 böcker (Dickens samlade verk och värk), 24 skivor, två par skidor, droger (maihuana, opium, heroin, morphine, cocaine, cannabis, amphetamines, LSD), skjutvapen och knivar, kött, träd (två björkar), flera döda viggar samt en levande björn, som kan dansa.

Planet sprängs i luften och jag dör.

Planet störtar och jag dör.

Planet sprängs på marken och jag dör.

Piloterna kör fel och cirkulerar över Bermudatriangeln och jag dör.

Terrorister smyger sig på planet och jag dör.

2 kommentarer:

Antira sa...

men herregud, Jenny! jag frustade te på skärmen och det är ditt fel =)

Jenny sa...

Solly!