15 juni 2006

Den där om min sommarpojkvän

Jag ska skaffa mig en sommarpojkvän.

Jag ska klia honom i nacken, smeka honom över ryggen och mata honom med snabbmakaroner och falukorvsskivor. Han ska få ketchup till, om han vill, den utan extra tillsatt socker, så att han inte blir för fet, och sen ska han få extra stark senap.

Om kvällarna ska jag gå ut med honom och han ska få dricka så många öl han vill, i utbyte mot att jag får dricka så många öl jag vill. Sen ska vi gå hem och gosa och han ska krypa tätt intill.

Vi ska ligga på klippor och höra havet klucka och vi ska bo en tid på landet. Jag måste ha koll på honom, så att han inte går vilse, där på landet och så att han inte får för sig att gå hem till och/eller med någonannan.

Min sommarpojkvän ska vara vacker i pälsen och jag ska styka hans skjortor varje söndag. Han ska få sova i min säng, även om han måste gå upp klockan sex varje morgon.

Till hösten ska jag klappa honom på huvudet och säga "tack för den här tiden, lille vän!" sen sätta ut honom på trappen och åka till Mexiko. Det kommer bli så fint. Det kommer gå så himla bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sen kommer han sitta där, övergiven och skamsen och ropa på dig. Och det blev höst och det blev vinter och sommarpojkvännen frös ihjäl medan du satt i varma Mexiko.

Det är en hård värld vi lever i.

Chris sa...

äggula är bra för pälsen baby. ge honom såna.

Jenny sa...

Jimmy: Såklart! Men vafan, jag får väl ge honom lite ölpengar, så han klarar sig, eller något.

Christina: Öl och ägg it is!