26 juni 2006

Den där om min kjol

Kjolen jag har på mig nu är så kort att...

Det är tolv år sedan jag misstänkte att pojkarna kunde se mina trosor (och ibland bristen på trosor), för att kjolen var för kort. Nu har leggings* uppfunnits och när jag blir för full så blir leggingensen för stora och kasar ner. Det enda pojkarna kommer få se är en svart leggingsgren.

*"1. Leggings är långa benskydd eller damasker från ankeln till knä eller över knäet. Ursprungligen nordamerikanska indianers beklädnad av läder som i vissa trakter användes på samma sätt som hosor och täckte hela benet från mockasinen och uppåt samt var fästade i ett bälte om livet. I andra trakter täckte de endast benet till knät.

2. Kraftigare strumpbyxor eller leggings utan fot (kalasbyxor) för kvinnor eller flickor samt avsedda för vinterbruk. Jämför med mamelucker och pantalonger."

2 kommentarer:

Coin-operated boy sa...

Muskort kjol!

Anonym sa...

och så har jag mensvärk, och med leggins behöver man inte oroa sig