08 mars 2007

Den där om att vara utmanad

Jag blev utmanad. Jag försöker hålla mig undan listor och liknande, men blir man utmanad så blir man. Jag väljer dock att inte välja ut någon att utmana.

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag har en stark, stark känsla av att jag föds till denna jord för att vara bäst. Jag måste, måste vara bäst på allt och mår fysiskt dåligt om jag inte är det. Saker jag vet att jag inte är duktig på testar jag inte (schack).
2. Jag är livrädd för att få dåliga betyg, för det betyder att jag inte är bäst.
3
. På första sidan i min dagbok har jag skrivit "Tro att du är bäst, ingenannan kommer att göra det!".
4. Jag tror att det hela började på högstadiet, när jag kände mig enormt pressad av min mamma att få höga betyg, även om hon aldrig sa något rakt ut.
5. Min mamma sa aldrig något rakt ut, men hon pratade ofta om att hon pluggat på universitet i flera år. Flera av dessa år pluggade hon visserligen filosofi, men hon fick säkert höga betyg. Höga betyg, som jag också måste få, för att inte få ont i magen och tänka på det i flera veckor efteråt.

6. Ibland får jag bara G. Oftast säger jag ändå att jag fick VG till min mamma.

9 kommentarer:

Å sa...

Vi är så lika och ändå så olika... Det är därför jag älskar att läsa om ditt liv; det är som att jag läser ett liv som kunde varit men inte blev (för min egen del dvs). Och för att vi har exakt likadana fötter...

Jenny sa...

Oh! Har du också skändat dina fötter? Jag håller på att dras in i den svängen igen. Vi får se.

Å sa...

Nej, men vi har likadana tår. Skändningen får du stå för, jag är ju den präktiga.

Jenny sa...

Oh! The good and the bad? Vem är the ugly?

Å sa...

Haha, det måste vara Rowan Atkinson. Världens fulaste man, no competition. Jag tål honom bara inte (fråga mig inte varför).

Konstigt nog var italienaren lik honom på något sätt. Vet inte vad jag tänkte (utseendemässigt alltså) men det var väl en släng av självplågan som slog mig antar jag...

Anonym sa...

Jag är bäst!

Jenny sa...

Å: Hur tusan kunde du välja någon du tycker påminner om den fulaste du vet? Det är mystik!

Jenny sa...

Ja, och Chrisiano: Du kanske är den bästa mannen som finns, men inte den bästabästa. Tyvärr.

Å sa...

Vi hade ju bara träffats en gång, 1998, och då såg han inte ut så. 9 år senare så... Men jag attraherades aldrig av hans utseende, utan av hans sätt. Och han såg bara ut som Rowan Atkinson i vissa vinklar.