03 mars 2007

Dendär om att mathandla på lördagar

Jag fortsätter med ärtigheten och går och handlar. Som i mathandlar. Att gå och mathandla en lördag är lika med att gå genom portarna till Helvetet. Småbarn som äter glass med hela fejan, småbarnsföräldrar som jagar bigpack, kvinnor som springer och hämtar djupfryst pytt-i-fucking-panna, män som är födda nittonhundrafröstihjälochdåfannsdetingenjämnställdhet, så de går mest efter kvinnor som hämtar djupfryst pytt-i-fucking-panna alternativt står och hänger över vagnen och läser Aftonbladet.

Själv drogs jag till bokreahyllan det första jag gjorde. Jag har aktat mig noga för att gå till bokrean, eftersom min hyra höjts och jag har gjort av med hyreskontraktet och inte kan söka bostadbidrag. Utan bidrag blire ingen rea. Det hade tydligen Willys räknat ut och lagt pocketreahyllan i min väg till de svarta oliverna. Nu har jag tre nya böcker. Helveteockså.
Den amerikanska flickan (nu fick jag en väldig lust att skriva fitta istället för flicka. Det är för att jag är så vuxen och mogen.)
Oheligt krig
Kärlek @ första.träffen (som fick ligga under Oheligt krig, eftersom jag är så vuxen och mogen att jag tycker att det är pinsamt att läsa den. Egentligen ville jag köpa Gynning, men det vågade jag inte.)

Och mitt i allt så ringde mamma och sa att hon inte tyckte att jag skulle åka till ett U-land, utan till ett... "ja, ett land som är mer land än u". Och sen ville pappa prata och då sa han att jag inte skulle uppmuntra muslimska länder genom att åka dit och att de minsann aldrig åkt till Turkiet med oss, när vi var små, för det gagnade dödsstraff och inte USA heller, för samma sak. Och så höll han på tills jag ville slänga på luren, då skrattade han skithögt, så att en fossil (pensionär) som stod och snattade smågodis vände sig om, och sa att han älskade att reta upp mig (pappa, inte fossilen).

Sen skulle jag betala och det öppnades en ny kassa och folk rusade dit och sen var det folk, bakom mig, som släppte fram en tant som bara skulle ha handdukar, men det såg inte jag så jag kände mig skitsniken för att hon inte fick gå före mig. Hela kön tänkte säkert att jag borde brinna i Helvetet, men se folk, det hade de inte behövt önska, eftersom jag redan befann mig där!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om du med Gynning menar Ego girl (länken ville inte fungera) så kan jag nog rekommendera den. Jag läste den igår och den var intressant.

Anonym sa...

Länken funkar hos mig, det verkar vara Ego Girl hon menar.

It´s all about me sa...

den amerikanska...suger, du hade kunnat få den av mig;) kärlek@första e oxå rätt dålig, hehe...Gynning köpte jag, hehe, den var..eeh ..kul.

Björnen sa...

Åh, shit! Det låter precis om när jag var på någon stormarknad sist. Hade precis lyckats förtränga det. Antar att det bara är att börja om med förträngandet igen...

Jenny sa...

Anonym: Jepp, Ego Girl. Intressant som i bra, eller intressant som i intressant?

Annaluna: Fan, nu har två pers sagt att den är kass, måste kanske kasseraeller ge till mamma istället då. Hur kunde den få Augustpriset?

Björnen: Eller så går man dit 20.00 en tisdag?

Daniel Storey sa...

när man jobbar skift har man fördelen av att kunna handla på typ en onsdag, klockan halv ett på dagen. jag och de gamla tanterna har varenda hyllmeter för oss själva.