27 mars 2007

Den där om mina vänner

Den här världen är underlig. Det finns en del som läser mig som jag läser och vi beundrar varandra till fullo. De flesta av dem är nästan precis som jag, tänker som jag, tycker som jag och lever som jag. De är mina vänner. Och jag har aldrig träffat dem.

I sommar har jag funderat på att beta av dem one by one. Träffa dem och tvinga dem dricka vin. Vi kommer ha jättemycket att prata om, de kommer tycka att jag är lika söt som jag tycker att de är och sen kommer vi kunna läsa här om vad vi tyckte om den andra. Skitsmidigt. Jag behöver inte längre låtsas att jag gillar folk på jobbet, gå på lunch med min pojkväns kompisars flickvänner (lite svårt, i och för sig, då jag saknar pojkvän) och låtsas som om vi har hundra saker gemensamt. Nu har jag ju liksom hittat folk som jag är upp över öronen i redan. Jag funderar lite på att ordna fest och bjussa in alla mina fina.

Vi kommer aldrig att tappa kontakten, eftersom vi alla kommer skriva här tills vi stupar. Jag kommer bjuda ner dem till mitt hus i Italien och de kommer flytta till fina ställen, som Frankrike, Umeå och Berlin, så att jag kan komma och hälsa på.

Det kommer vara jättenervöst första gången. Som en blind-date. Jag kommer känna mig jättekort och bortkommen och ointelligent och klumpig, men det kommer jag komma över.

Jisses, så fint vi ska ha det!

22 kommentarer:

soulkatt sa...

Iiih. Hnternetheaven. Gud sånt där är så himla kul. Och känns i hjärtat när man läser det. Att hitta kompisar fastän man inte sitter i sandlådan längre eller hänger på skolgården. Va kul för din skull. Skriv om dem o mötena sen! :)

Anonym sa...

fan va kul. då ses vi -s-

Å sa...

Låter mysigt. Och jag väntar fortfarande på biljetten till Filippinerna...

Jenny sa...

Soulkatt: Ja, det är fan svårt att träffa nya vänner i den här åldern, alla har liksom sina gäng och grupper. Vi får se hur bra det här lyckas, de måste ju vilja träffa mig med, kan ju inte tvångsträffa dem.

Johannes: Okej, du bjuder på ölen!

Å: Det gör fan jag med!

Anonym sa...

Mysigt. De riktigt bra vännerna tycker jag man hittar när man är "vuxen", då man lagt bort prestige och kan stå för vem man är och vad man tycker o tänker och säga det rakt ut. Och även om alla inte tycker likadant så kan man diskutera det och komma överens om att man fortfarande är närmaste vänner även om man tycker olika... Och det blir också jäkligt mycket roligare när man festar med dessa opretantiösa vänner, avslappnat och hysteriskt skoj! :)

egoistiska egon sa...

igår funderade jag kring hur vi skulle ses i sommar. jag tänkte när det kunde vara lagom att skicka dig ett mail (jag måste ju skicka till dig, min mailadress är ju icke synlig någonstans) och ge dig mitt nummer. kanske min msn. någon gång i maj kanske, så det känns färskt och fint inför sommaren. så tänkte jag på hur jag som vanligt kommer att säga "du kommer se mig direkt, titta efter den längsta personen" och att du kommer tänka "hon är jävligt lång" när du ser mig. och så kliver jag in här idag och ser att du skrivit ett sånt här inlägg. jag tror kanske vi måste ses?

Linda sa...

Jag kommer gärna och hälsar på från Tokyo en dag också! :D

Anonym sa...

jenny: klart.

egoegon: Jag är typ också lång. Undrar om hon tar rätt haha

Å sa...

Mig hittar du i alla fall, jag är den med tuttarna och rumpan ;)

Jenny sa...

m:a: Ja, när du lägger fram det så... då låter det ju skittrevligt! Har nog växt från de vänner jag träffade i tidigare ålder, men de kommer nog alltid hänga med ändå, för jag klarar mig inte utan dem och åka tillSkåne utan att träffa dem skulle kännas skitkonstigt!

Egon: Klart vi ska ses, även om du kommer att vara tre meter längre än mig! Jag kan få sitta på dina axlar när vi kollar konsert.

Linda: Eller så hälsar jag på dig i Tokyo, låter mycket trevligare tycker jag!

Johannes och Å: Okej. Den där lilla, den där långa tjejen, den där långa killen och den där med tuttarna och rumpan. Ett skitbra gäng. Som femgänget.

Formerly known as hooct sa...

får den också pyttelilla rufsiga vitblonda vara med?
hon är inte så trevlig, men bra på att dricka vin.

Jenny sa...

Hooax: I vissa sammanhang är det bättre att kunna dricka vin än att vara trevlig. Klart du ska med, fina!

It´s all about me sa...

Hoppas jag hör till skaran, även om jag inte följt din blog alltför länge! Jag bjuder gärna över dig till min balkong på vindrick...om du itne hinner bjuda över mig först;)

egoistiska egon sa...

johannes: jag har bröst.
jenny: såklart!

Jenny sa...

Annaluna: Alla som vill får tillhöra skaran!

It´s all about me sa...

Jag vill:)

Jenny sa...

It's a date!

Anonym sa...

Jag läser, njuter o tänker att vi är rätt lika. Själv bloggar jag inte, inte alls men önskar ibland att jag vågade... Fast vem skulle vilja läsa?

Daniel Storey sa...

ouhf. det här verkar bli en kväll man hade velat vara med på. blogg-fest, snacka om läge för schyst folkblandning. men alla verkar bo i sthlm, trist.

Jenny sa...

Stareye: Klart du ska börja. Säg till när det händer, så har du en som kan läsa!

Storey: Så svårt är det ju inte att åka till Sthlm!

sara sa...

nej, nog ska vi ta oss till stockholm.

ska bara komma hem till sveriget forst. till sommaren sa!

Anonym sa...

egoegon: bröst ja. Såklart. Att jag inte tänkte på det liksom -s-