25 mars 2007

Den där om öl och köttbullar

Fyfan. Fyfan! Det var någon som lurade mig att dricka nio öl på raken igår. Öl från Tyskland och öl från Tjeckien och öl med humle och öl med citronsmak och öl med honungsmak och "herregud, du kan väl inte ha citron och salt i ölen?" men jo, har man bott i Mexiko så gör man så. Att dricka en öl är tydligen samma sak som att äta en hamburgare och två kanelsnäckor, så igår fläskade jag i mig nio burgare och sexton djävla kanelsnäckor.

Idag vill mitt huvud inte samarbeta med mina tankar. Och nån djävel har gjort mig förkyld igen. Det enda jag orkar göra är köttbullar med spagetti. Och sitta i solen och stirra rakt framför mig. Den sista Iprenen togs förra söndagen och någon, vet inte vem, lämnade en tom förpackning i mitt medicinskåp, så att jag skulle gå runt och tro att det fanns fler kvar i asken. Fan ta den där personen.

En sån där liten uppdatering: sitter och tittar på underbara Sverker Åström och huvudet bankar fortfarande. Tidigare idag satt jag ute i solen och klasspanet körde förbi och vinkade. Jag vinkade tillbaka och råkade hälla vatten över hela mig. Fick senare ett sms om att "det där var otroligt sött!" varpå jag svarade att det är det är därför jag finns här på jorden. Fick ett svar om att jag gör ett bra jobb.

9 kommentarer:

Natalie sa...

mäh, inte för att jag älskar matte men jag inser att du är tillräckligt bakis för att få pluttifikationstabellen om bakfoten; arton kanelsnäckor.

Anonym sa...

Hej tjockis. Svara på mail. ;)

Jenny sa...

Natalie, darling: Vi kan väl låtsas att det var meningen att det skulle bli fel, som ett litet skämt?

Alexander: För bakfull. Det kommer.

Anonym sa...

I USA hade jag en mexicansk kompis (dvs föräldrarna var från Mexico, själv hade hon aldrig varit där) och hon envisades alltid med att trycka ner en skiva citron i flaskhalsen och salt på där som man dricker och vända upp och ner på den och sen tillbaks utan att det sprutade det minsta. Sen svepte hon. Och ja, hon hade det väldigt icke klyschiga namnet Carmen.

Anonym sa...

öl med smak är gott! efter att ha bott i staden där Guiness levereras tidigt på morgonen i plåtfat som med endast tre lätta beröringar flyttas från lastbilsflak genom ett hål i marken till barens källare av män som dagligen fläskar i sig nio öl och lika många burgare (kanelsnäckor är inte så stort i den här staden), då kan jag inte drinka annan öl än mörk.

Inte för att jag tyckte att apoteksmonopolet var vettigt innan, men efter att ha upplevt möjligheten att köpa t.ex. huvudvärkstabletter överallt närsomhelst, då upplevs det definitivt inte som vettigt!

Björnen sa...

Den där iprenmannen med de tomma askarna har varit i mitt medicinskåp också. Den jäveln!

Om jag lyckas fånga honom så kan du få vara med och ge honom stryk.

Jenny sa...

Kaia: Det är något med amerikaner och deras envishet med att berätta var de kommer från egentligen, för ingen säger att de kommer från Ohio, utan de kommer från Sverige/Mexiko/Irland. Egentligen.

Erik: Ju äldre kvällen blev, desto mörjare blev ölen/ölet. Mörk öl är klart bäst.

Björnen: Vet inte om jag klarar av det, mitt huvud bankar fortfarande!

It´s all about me sa...

hahaha.

Tack kära syster som gav mig alvedon idag, annars hade jag inte lyckats ta mig ur sängen. Det är också farligt att gå på ambassadörsfester med fri bar och världens snällaste host som inte bara är världens bästa kock, utan oxå bartender.

Jenny sa...

Annaluna: Jisses, låter som en toppfest!